Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta jest 14 dni od momentu odebrania przesyłki na zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym bez podawania przyczyny.
Do przesyłki ze zwracanymi towarami należy dołączyć pisemne oświadczenie o chęci zwrotu (nie jest konieczne podanie przyczyny) oraz numer konta, na który zwrot pieniędzy ma zostać dokonany. Wzór oświadczenia można pobrać w formie Word DOC lub PDF. Formularz odstąpienia od umowy można też wypełnić on-line (zostanie do nas wysłany elektroniczne) – link do formularza.

Odesłanie towaru lub całego zamówienia następuje na koszt kupującego. Może on wybrać dowolną formę wysyłki (najwygodniejszą dla siebie). Sugerujemy aby była to przesyłka rejestrowana (polecona).

Klient przesyła produkt na adres:

IK Andrzej Mackiewicz
ul. Rogu Renifera 4/7
62-095 Murowana Goślina

Możliwy jest zwrot do Paczkomatu: BOLE01M (Handlowa 2, Bolechowo 62-005), mail: sklep@sklep-ik.pl, tel. 509514659. W przypadku wysyłki do Paczkomatu niezbędna jest informacja mailowa o takiej formie zwrotu (mail na adres: sklep@sklep-ik.pl).

Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy.

W ciągu 14 dni od momentu otrzymania przesyłki ze zwrotem, pieniądze za wartość zwróconego towaru zostaną przelane na konto lub nastąpi zwrot środków na kartę płatniczą, jeśli taka była forma zapłaty. Cała kwota zwracana jest tylko w przypadku odesłania całego zamówienia. Wtedy też zwracany jest koszt transportu w wysokości odpowiadającej najtańszej formie przesyłki oferowanej przez nasz sklep dla danej wartości zamówienia. Jeżeli zwracana jest tylko część zamówienia, kupujący otrzymuje zwrot kosztów oddawanych towarów bez kosztów transportu. Za zgodą Klienta zwrot może mieć formę kodu rabatowego na daną kwotę.

SZCZEGÓŁOWE ZAPISY DOTYCZĄCE ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTE SĄ §12 REGULAMINU, KTÓRY BRZMI:

§12. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Towaru.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
    • umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
    • Umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • umów o dostarczanie treści cyfrowych (Produkty cyfrowe), za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawarcia umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy na trwałym nośniku;
  4. W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w poprzednim punkcie, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną na adres podany w §3 Regulaminu.
  5. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru. Nie jest to jednak obowiązkowe.
    Wzór oświadczenia można pobrać w formie Word DOC lub PDF. Formularz odstąpienia od umowy można też wypełnić on-line (zostanie do nas wysłany elektroniczne) – link do formularza.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
  8. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym koszt opakowania i nadania.
  9. Klient przesyła produkt na adres:
    IK Andrzej Mackiewicz
    ul. Rogu Renifera 4/7
    62-095 Murowana GoślinaMożliwy jest zwrot do Paczkomatu: BOLE01M (Handlowa 2, Bolechowo 62-005), mail: sklep@sklep-ik.pl, tel. 509514659. W przypadku wysyłki do Paczkomatu niezbędna jest informacja mailowa o takiej formie zwrotu (mail na adres: sklep@sklep-ik.pl).
  10. Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  11. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczenie treści lub Usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z treści lub Usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim.