Jak mogę sprawdzić, co się dzieje z moim zamówieniem?

Na podany przez Ciebie adres email będziemy wysyłać wszystkie informacje o zmianach w statusie Twojego zamówienia.
W dowolnym momencie możesz też zalogować się na Twoje konto, a tam masz dostęp do wszystkich informacji o swoich zamówieniach, tych już zrealizowanych oraz obecnych, w tym o adresie wysyłki, zawartości, statusie.

 

Ile dni będę czekać na zamówienie?

Kluczowym momentem jest zaksięgowanie Twojej wpłaty. Staramy się, by przesyłka została nadana najpóźniej następnego dnia roboczego po wpłacie (lub po złożeniu zamówienia, jeśli wybierasz opcję wysyłki za pobraniem). Zależnie od tego, jaka forma dostawy została wybrana, zamówienie powinno dotrzeć do Ciebie po 24 lub 48 godzinach od momentu wysłania. Nie odpowiadamy jednak za opóźnienia wynikające z działania Poczty i firmy kurierskiej.

 

Jakie formy wysyłki mogę wybrać?

Towar może być wysłany jako:

    • Paczka Poczty Polskiej (dostawa zazwyczaj w 48 godzin)
    • Paczka do Paczkomatu (dostawa zazwyczaj w 48 godziny)
    • Paczka na stację Orlen (dostawa zazwyczaj w 48 godziny)
    • Odbiór osobisty w Poznaniu na Grunwaldzie

 

Ile zapłacę za przesyłkę?

Po dokonaniu zakupów, wybraniu formy przesyłki i metody płatności – pojawi się podsumowanie z całkowitym koszem zakupów, w tym wyszczególnionym kosztem przesyłki.

    • paczka pocztowa – 10.00pln
    • odbiór na wybranej poczcie – 8.50pln
    • odbiór na wybranej stacji Orlen – 8.50pln
    • Paczkomat – 10.00pln

Przesyłka za pobraniem:

    • paczka pocztowa – 16.00pln
    • odbiór na wybranej poczcie – 13.60pln
    • Paczkomat – 14.00pln
    • odbiór osobisty w Poznaniu – bezpłatnie
    • wysyłka za granicę – koszty do ustalenia indywidualnie

Jeżeli wybierasz odbiór osobisty w placówce pocztowej, wybierz jej adres ze strony: http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/ i wpisz w uwagach do zamówienia.

Jeżeli wybierasz odbiór w Paczkomacie, wybierz jego numer i adres ze strony: http://paczkomaty.pl/pl/dla-ciebie/znajdz-paczkomat i wpisz w uwagach do zamówienia.

 

Jak mogę zapłacić za swoje zamówienie?

Możesz wybierać pomiędzy następującymi formami:

    • zwykły przelew na podane konto bankowe,
    • wysyłka za pobraniem (płacisz listonoszowi lub w Paczkomacie),
    • płatność PayU (czyli błyskawiczne przelewy on-line z Twojego konta bankowego lub karty kredytowej).

 

Czy mam możliwość odebrania zamówienia osobiście?

Tak, możesz odebrać zamówienie osobiście. Odbiór możliwy jest w Poznaniu na Grunwaldzie. Ponieważ nie prowadzimy stałego punktu sprzedaży stacjonarnej, konieczne jest umówienie odbioru za pomocą maila sklep@sklep-ik.pl.
Nie ma jednak możliwości zapłaty przy odbiorze. Płatności musisz dokonać z góry. Wynika to z tego, że prowadząc sprzedaż internetową, wszystkie operacje muszą być zaksięgowane na naszym koncie firmowym.

 

Czy mogę otrzymać fakturę VAT za zakupione towary?

Tak, za zakupione w naszym sklepie towary możesz otrzymać fakturę VAT. W tym celu w trakcie składania zamówienia w formularzu z Twoimi danymi uzupełnij dane o firmie i numerze NIP. Informację, że chcesz otrzymać fakturę umieść w sekcji Uwagi Do Zamówienia.
Jeżeli adres wysyłki jest inny niż adres na fakturze, zaznacz w formularzu opcję „Inny Adres Wysyłki” i podaj adres, na który ma zostać wysłana przesyłka.
Data wystawienia faktury VAT to również data wysyłki Twojego zamówienia.

 

Dlaczego nie dostaję paragonu?

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, sklepy, które prowadzą sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem Internetu i nie dają możliwości płatności gotówkowych, a jedynie w formie przelewów (przy wysyłce za pobraniem pieniądze trafiają również na konto sklepu), są zwolnione z obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Rozliczenie sprzedaży następuje na podstawie operacji dokonywanych na koncie firmowy. W związku z tym klient nie otrzymuje paragonu. Dowodem zakupu jest historia zamówień i potwierdzenie wpłaty.
Zestawienie kwot do zapłaty (koszty zakupu i wysyłki) jest dla Ciebie dostępne w każdej chwili na Twoim koncie.

 

Co oznacza status mojego zamówienia?

Status Twojego zamówienia jest zawsze widoczny na Twoim koncie w sklepie i informujemy Cię o jego zmianach mailem.
Status:

    • oczekujące – zamówienie do nas dotarło i czeka na nasze działania (w tym okresie możesz dokonywać jeszcze wszelkich zmian)
    • przetworzono – zamówione przez Ciebie towary zostały skompletowane i spakowane, czekają na wysyłkę
    • zakończono – zamówienie zostało wysłane. Od tego momentu, w zależności od wybranej formy wysyłki, trafi do Ciebie w ciągu 24 lub 48 godzin.

 

Czy mogę zmieniać swoje zamówienie?

Tak, masz taką szansę przez cały okres, kiedy status zamówienia to „oczekujące”.
Możesz zmieniać adres wysyłki, zawartość Koszyka, sposób płatności czy dostawy. W tym celu skontaktuj się z nami mailem (sklep@sklep-ik.pl) i opisz, co chcesz zmienić. Potwierdzimy mailem, że zmiany zostaną uwzględnione.

 

Co mam zrobić, jeśli chcę anulować zamówienie?

Twoje zamówienie może być anulowane tylko w okresie, kiedy jego status to „oczekujące”. By zrezygnować z zamówienia, napisz do nas maila (adres: sklep@sklep-ik.pl). Potwierdzimy anulowanie zamówienia mailem.

 

Co mam zrobić, jeśli pojawi się problem z zamówieniem?

Odbierając przesyłkę, sprawdź zawsze, czy nie została ona uszkodzona w trakcie transportu. W przypadku, kiedy widzisz wyraźne uszkodzenia zewnętrzne opakowania, sugerujemy, żeby odmówić odebrania przesyłki i natychmiast skontaktować się z nami mailem (adres: sklep@sklep-ik.pl). Jako nadawcy będziemy interweniować, informując Cię mailem, co robimy.
Jeżeli zawartość przesyłki nie zgadza się z zamówieniem albo zauważysz wady fabryczne, zacznij od napisania do nas maila z taką informacją (adres sklep@sklep-ik.pl). Podaj numer zamówienia i opisz, w czym leży problem. Uzgodnimy dalsze postępowanie reklamacyjne (odesłanie produktu, wymianę czy formę rekompensaty).

 

Czy mam możliwość zwrotu zakupionego towaru?

Tak, gwarantuje to polskie prawo.

Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta jest 14 dni od momentu odebrania przesyłki na zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym bez podawania przyczyny.
Do przesyłki ze zwracanymi towarami należy dołączyć pisemne oświadczenie o chęci zwrotu (nie jest konieczne podanie przyczyny) oraz numer konta, na który zwrot pieniędzy ma zostać dokonany. Wzór oświadczenia można pobrać w formie Word DOC lub PDF

Odesłanie towaru lub całego zamówienia następuje na koszt kupującego. Może on wybrać dowolną formę wysyłki (najwygodniejszą dla siebie). Sugerujemy aby była to przesyłka rejestrowana (polecona).

Klient przesyła produkt na adres:

IK Andrzej Mackiewicz
ul. Kordeckiego 42A
60-144 Poznań

Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy.

W ciągu 14 dni od momentu otrzymania przesyłki ze zwrotem, pieniądze za wartość zwróconego towaru zostaną przelane na konto lub nastąpi zwrot środków na kartę płatniczą, jeśli taka była forma zapłaty. Cała kwota zwracana jest tylko w przypadku odesłania całego zamówienia. Wtedy też zwracany jest koszt transportu w wysokości odpowiadającej najtańszej formie przesyłki oferowanej przez nasz sklep. Jeżeli zwracana jest tylko część zamówienia, kupujący otrzymuje zwrot kosztów oddawanych towarów bez kosztów transportu. Za zgodą Klienta zwrot może mieć formę kodu rabatowego na daną kwotę.

 

Co to jest Kupon Rabatowy i jak mogę z niego skorzystać?

Kupony rabatowe to element naszych akcji promocyjnych. Mają one zawsze formę kodu, który w trakcie dokonywania zakupów, należy wpisać w wyraźnie oznaczonym polu na stronie Koszyk. Wpisany kod zostanie automatycznie uwzględniony, a Twoja kwota do zapłaty pomniejszona.
Większość kodów rabatowych ma swój okres ważności. Są one aktywne tylko w określonym okresie, a później wygasają i ich wpisanie nie spowoduje uwzględnienia rabatu.

 

Co to są punkty lojalnościowe i jak one działają?

Najważniejszą informacją jest ta, że aby korzystać z programu punktów lojalnościowych musisz posiadać konto w naszym sklepie i dokonywać zakupów po zalogowaniu.
Za każde złożone w sklepie zamówienie otrzymujesz punkty lojalnościowe, które możesz wykorzystać przy okazji kolejnych zakupów, zamieniając je na rabat kwotowy. Standardowo za każdą wydaną na zakupy złotówkę otrzymujesz 1 punkt lojalnościowy.
100 zebranych punktów lojalnościowych to 5 złotych rabatu. Punkty nigdy nie przepadają i nie tracą ważności. Sumują się przy okazji każdych kolejnych zakupów. Możesz je wykorzystać w dowolnym momencie, nie musisz tego robić przy kolejnych zakupach.
W związku z akcjami promocyjnymi ilość przyznawanych punktów za każdą wydaną złotówkę może rosnąć.
Ilość punktów, jakie otrzymasz za zakup danego produktu, widzisz na stronie produktu. Natomiast łączna ilość punktów za całość danego zamówienia jest zawsze podana w podsumowaniu Koszyka.

 

Co to jest lista życzeń i jak mogę z niej korzystać?

Lista Życzeń to miejsce, gdzie możesz gromadzić produkty, nad których zakupem się zastanawiasz. Masz do niej dostęp w każdej chwili, możesz przełożyć produkt bezpośrednio do Koszyka lub usunąć go z Listy Życzeń.
Uwaga – Lista Życzeń jest przechowywana w plikach tymczasowych Twojej przeglądarki internetowej i będzie dostępna do momentu, kiedy nie wyczyścisz historii przeglądania w swoim komputerze. Wtedy zniknie.